واژه تبليغات مربوط به بازارياباني است كه با ارتباطات و سرمايه خود با رويكرد تجاري و اقتصادي چنين فعاليت هايي را خصوصا به عنوان امري رايج در جامعه انجام قیمت طراحی ميدهند . البته پروپاگاندا نوع ديگري از تبليغات است كه در اختيار منافع قدرت و دولتمردان است و در پروپاگاندا و تبليغات تجاري نهايتاً دولتها و كمپانيهاي تبليغاتي تصميم گيرنده هستند . نبايد فراموش كرد كه قیمت چاپ گرافيك محيطي جنبه زيبايي شناسانه دارد و به هيچ وجه در آن جنبه تبليغاتي مدنظر نيست . در تبليغات سعي بر آن است كه در ابتدا كالايي را به مخاطب نشان دهيم و نهايتاً آن را به فروش برسانيم . اين فروش ميتواند سياسي، کارت ویزیت تجاري، اجتماعي و فرهنگي باشد . براي تأثيرگذاري بايد در طراحي تبليغاتي از كاراكترهايي كه مخاطب با آن احساس نزديكي ميكند استفاده شود . اين كاراكترها اگر برخاسته از جامعه، چاپ تراکت فرهنگ و تمدن مخاطبان باشد بسيار بهتر عمل ميكند . به همين دليل در تبليغات محيطي سعي ميشود به كاراكترهاي بومي آن منطقه توجه شود .
مشاهده پست مشابه : آموزش نصب وایرلس در کامپیوتر معمولی